غذاهای فرانسوی

غذاهای معروف فرانسوی

غذاهای معروف فرانسوی

فرانسه یکی از معروف ترین کشورها در صنعت غذاست؛ که دارای تعداد زیادی آشپز معروف در سطح جهانی میباشد. غذاهای فرانسوی از محبوب ترین غذاها در جهان میباشد؛ که دارای تنوع زیادی نیز هست. غذاهای فرانسوی یکی از مهم ترین بخش های فرهنگی این کشور محسوب میشوند؛ که باعث شده در سازمان یونسکو در لیست فرهنگی معنوی قرار بگیرد. اکثرا پنیرها، نوشیدنی ها و دسرهای فرانسه در ذهن مردم جهان نقش بسته و خوراکی های اصلی این کشور را این سه مورد میشناسند. اما فرانسه دارای انواع مختلف غذاست که با ظرافت و زیبایی خاصی پخته میشوند؛ چیزی که طعم خاص و خوشمزه ای به این غذاها میدهد، ادویه های فرانسوی ست. در سفر به فرانسه سعی کنید غذاهای اصیل فرانسوی را امتحان کنید؛ زیرا در هیچ کجای دنیا نمیتوانید این طعم غذاها را بچشید. در ادامه معرفی محبوب ترین غذاهای فرانسوی پرداخته ایم تا بتوانید در سفر خود غذاهایی با ذائقه خود را انتخاب کنید. 

اگر قصد سفر به فرانسه را دارید؛ به شما پیشنهاد میکنیم پکیج تور فرانسه پاییز 98 را مشاهده کنید. 

لیست غذاهای فرانسوی

سوپ پیاز

معروف ترین و قدیمی ترین غذای کشور فرانسه ست؛ که به سادگی و آسانی قابل پخت است و مزه ی لذیذ و جالبی دارد که به ذائقه ی ایرانی ها نزدیک است. این سوپ از پیاز، آب گوشت، سس سویا، پنیر و انواع ادویه جات فرانسوی پخته میشود و با نان باگت برشته شده صرف میشود. سوپ پیاز را میتوانید در تمام رستوران های فرانسه به عنوان شام یا پیش غذا سفارش دهید. 

سوپ پیاز-غذاهای فرانسوی

بوف بورگونیون

یکی از غذاهای سنتی فرانسه است؛ که به شهرتی جهانی رسیده و در رستوران های معروف جهان سرو میشود. این غذا با قدمتی که دارد، دارای چندین دستور پخت متفاوت است؛ اما موارد اصلی ای که در آن به کار میرود شامل: گوشت گوساله، سبزیجات، قارچ، پیاز، سیر، هویج و روغن زیتون است. جشنی که در ماه آگوست در فرانسه برگزار میشود، غذای اصلیش بوف بورگونیون است.

بوف بورگونیون

کوک او ون

این غذای فرانسوی تقریبا جدید است و جزو غذاهای سنتی نیست؛ اما اولین بار توسط یکی از آشپزهای معروف فرانسوی پخته شد. کوک او ون در این کشور به عنوان یکی از غذاهای رسمی شناخته میشود و در مهمونی های مهم این غذا سرو میشود. مواد اصلی ای که در این غذا به کار میرود شامل: گوشت مرغ یا خروس، قارچ، پیاز یا سیر و یک نوع نوشیدنی فرانسوی است. 

کوک او ون

راتاتویی

یکی از غذاهایی که میتواند برای اکثر ایرانیان خوشایند باشد و طعم آن را دوست داشته باشند، راتاتویی است. این غذا به صورت خوراک و با سبزیجاتی مثل: بادمجان، کدو، فلفل دلمه، پیاز،هویج و گوجه طبخ میشود. 

راتاتوی_غذاهای فرانسوی

کسوله

یک از غذاهای اصلی جنوب فرانسه است که با گوشت اردک پخته میشود و دیگر مواد اصلی آن لوبیای سفید است به همراه سبزیجات دیگر. خوراک کسوله را در قدیم در ظرفی به نام کسول سرو میکردند، به همین دلیل نام این غذا را نیز کسوله گذاشتند. 

کسوله_غذاهای فرانسوی

خوراک اردک

یکی از لذیذترین غذاهای فرانسوی ست که تایم پختن آن زیاد است و در عین حال غذایی گران قیمت است. طرز پخت خوراک اردک به این صورت است که باید گوشت اردک حدود 35 تا 40 ساعت با موادی مثل نمک، سیر و آویشن کنار گذاشته شود. سپس با شعله بسیار ملایم و با روغن خود گوشت باید پخته شود. در کنار خوراک اردک، سیب زمینی برشته شده سرو میشود. 

خوراک اردک

مول فریت یا صدف سیاه

مول فریت یک غذای دریایی ست که با صدف سیاه درست میشود و در کنارش سیب زمینی سرخ شده گذاشته میشود. این غذا بسیار پرطرفدار و بسیار سریع آماده میشود؛ همچنین با موادی مثل: سیر، موسیر، جعفری و کمی خامه و کره مزه دار میکنند و با نون تست میل میکنند. 

مول فریت

استیک فریت

یکی دیگر از غذاهای فرانسوی، استیک فریت است که با گوشت دنده یا فیله اسکاچ پخته میشود به همراه سیب زمینی سرخ شده سرو میشود. معروفترین رستورانی که این غذا را سرو میکند؛ رستوران Le Relais de l’Entrecote است. اینن غذا طعم بسیار لذیذی دارد که در دنیا این استیک فرانسوی بسیار معروف است. 

استیک فریت

کروک موسیو

یک غذای فست فودی معروف فرانسه است که با ژامبون و پنیر درست میشود. این غذا با نان تست فرانسوی و سس مخصوص سرو میشود و یکی از بهترین گزینه ها برای توریست هاست. 

کروک موسیو

کیش لورن

یکی دیگر از غذاهای فرانسه، کیش لورن است که با طعم های مختلفی مثل بیکن، ژامبون، ماهی تن، ماهی سالمون و سبزیجات پخته شود و شما طبق سلیقه و مزاج خود انتخاب کنید. در این غذای خوشمزه و وسوسه انگیز مواد دیگری مثل: تخم مرغ، شیر یا خامه و پنیر استفاده میشود؛ که باعث طعم خوب این غذا مییشود. این غذای محبوب فرانسوی مختص به شهر لورن فرانسه ست و پیدایشش از آنجا شروع شده و اکنون یکی از معروف ترین غذاهای فرانسه ست.

کیش لورن

 

لینک های مرتبط

 

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *